Uutispalsta

12.8.2018Kaikkonen Etelä-KarjalassaLue lisää »7.8.2018Kaikkonen Kalajoella, Oulaisissa ja NivalassaLue lisää »16.7.2018Kaikkonen Puolueet yhdessä-teltalla Porissa torstainaLue lisää »

Pikakysely

Kannatatko uutta tiedustelulakia?

Kävijälaskuri

Käyntejä kotisivuilla:867250 kpl

Päätös

Share |

Keskiviikko 30.1.2013 klo 9:50 - Antti Kaikkonen


En pidä päätöstä oikeana. Harkitsen, tyydynkö tähän vai haluanko valittaa asiasta hovioikeuteen.

En ole ollut tietoisesti mitään rikosta tekemässä. Täytyy silti harkita, mikä tässä on nyt viisainta. Toisaalta oma kuppi on kyllä jo aika täynnä tätä aihetta. Mielellään tämän jo jättäisi taakse.

Asia ei ollut oikeudelle varmaankaan ihan mustavalkoinen. Kyse oli säätiölain ja säätiön sääntöjen tulkinnasta, joita syyttäjä halusi tulkita tiukasti. Käräjäoikeus perehtyi asiaan huolellisesti. Viime syksyn oikeudenkäynti kesti lähes kaksi kuukautta. Sen jälkeen päätöstä on odotettu.

Julkinen pyöritys asian tiimoilta on ollut melkoista. Sen keskellä oleminen ei ole aina ollut helppoa. Osa mediasta on halunnut näyttää asiat julkisuuteen mahdollisimman hankalassa valossa. Vääriäkin väitteitä on ilmassa lennellyt. Nuorisosäätiön hyvä työ nuorten hyväksi on siinä jäänyt sivurooliin, samoin oma osani siinä.

Säätiö on rakentanut kodin ja tarjonnut muutakin apua elämään tuhansille nuorille. Olen Nuorisosäätiössä toimiessani käyttänyt paljon aikaa siihen, että nuorille saataisiin uusia asuntoja. Kohtuuhintaisista asunnoista nuorille on varsinkin Helsingin seudulla huutava pula. Muutoinkin nuorten asia on koko poliittisen toimintani ajan ollut lähellä sydäntäni, minkä tietävät kaikki toimintaani seuranneet.

Oikeusprosessin keskiössä olleet hankinnat, lähinnä tauluhankinnat ja seminaariliput, ovat olleet säätiön toiminnan laajuus huomioiden hyvin marginaalisia, noin 0,05% prosenttia säätiökonsernin liikevaihdosta viime vuosikymmenellä. Voi sanoa, että tykillä on ammuttu perhosta.

Vaalirahoitukseen liittyvä julkinen ilmapiiri on muutamassa vuodessa muuttunut. Se, mikä vielä viime vuosikymmenellä oli tavallinen käytäntö, ei ole enää yhtä hyväksyttävää. Näitä vanhoja käytäntöjä on nyt tarkasteltu uusien, tämän ajan silmälasien läpi. Se on ollut ongelmallista niiden kannalta, jotka on nostettu tikunnokkaan.

Julkinen pyöritys on vaikuttanut myös siviilielämääni. Onnettominta tässä on, että adoptioprosessimme keskeytettiin aivan kalkkiviivoilla. Tätä on mahdoton vieläkään hyväksyä.

On hyvä, että ainakin yksi vaihe on nyt jäämässä taakse, kun käräjäoikeus on antanut päätöksensä. Tässä on vuosia tärveltynyt mokoman asian takia jo ihan riittävästi.

 

 

Avainsanat: Nuorisosäätiö, oikeudenkäynti


Kommentit

30.1.2013 10:25  Sirkkeli

Uskomatonta että tunnet olevasi syytön.

30.1.2013 10:33  e pukkala

Nyt vaan sattui Teidän kohdalle, itse en näe oikeuden päätöksiä sellaisina, että niissä tapahtuisi oikeus ja kohtuus

30.1.2013 10:39  Anne-Mari Salminen

Tuntuu hirveältä ajojahdilta kun suurempiakin rikollisia löytyy yhtiöiden hallituksista. Asioita tulkitaan niin erilailla ja nyt oli tuo pilkunviilaamismenttaliteetti.

Olen todellakin surullinen sinun ja puolisosi puolesta kaikelta osin. Ihmisiä koetellaan sinua tällä tavalla ja minua henkilökohtaisesti työasioissa.

Toivon kuitenkin, että et masennu vaan jatkat hyvällä työvireellä eteenpäin. Kannatusta löytyy varmastikin täältä

30.1.2013 10:43  Kaija Kocak

Vuosikymmeniä oikeustulkkina toimineena haluaisin vain jakaa erään lakimiehen viisaat sanat; "Ei oikeudessa saa oikeutta, vaan tuomion tai päätöksen!"

Ei oikeudessa punnita kokonaiskuvaa, ei ollut kyse siitä oletko työssäsi tehnyt hyvää, tai Nuorisosäätiö.

Usein yhteiskunnassa vähätellään ehdollista vankeusrangaistusta ja sanotaan, että pääsi vähällä kun ei joutunut linnaan. Mutta tuntuu todella kohtuuttomalta, miten tämä on vaikuttanut adoptioprosessiin.

Jaksamisia!

30.1.2013 10:50  anne hannikainen

En kommentoi oikeuden päätöstä.
Mutta adoptioasia on h...tin väärin. Mitä Satu on muka tehnyt? Itsekkin olemme tahattomasti lapsettomia ja luulisin tietäväni tunteet mitä teillä on. Itku tuli silmään kun TV;ssä kerroit adoption lässähtämisestä.Varmasti olisitte olleet hyvät vanhemmat lapselle! Ei voi kun toivottaa tsemppiä. maailma ei ole aina oikeudenmukainen.

30.1.2013 10:51  "järjenkäyttö sallittua"

Miksi ei tutkita EK:n ja SAK:n jakamia vaalitukia.SAK kerää jäsenmaksuja jäseniltään minkä työntekijät voivat vähentää verotuksessa.Näillä jäsenmaksuilla sitten SAK tukee kahden puolueen toimintaa sekä vaalityötä.Suomeksi sanottuna Suomen valtio antaa kahdelle puolueelle ylimääräistä avustusta poliittiseen toimintaan.Jos jäsenmaksuista maksettaisiin verot niin silloin asia olisi toinen.Milestäni tämä edellämainittu asia on huomattavasti vakavampi asia kuin nämä Nuorisosäätiöön ja Urheilusäätiöön liitetyt epäselvyydet.Aivan turhaa rahanpolttamista valtiolta.

30.1.2013 10:55  J. Halttunen

Koko säätiöihin liittyvä prosessointi on nähdäkseni ajan ilmiö, mitään suuria periaattellisikaan voittoja ei tätä jatkamalla ole saavutettavissa.

Vähän vaikea on uskoa tuosta suurta tahraa julkisuuskuvaasi jäävän, vaikka itse median mielenkiinnon kohteena olevan voi olla vaikea sitä nähdä.

"Tykillä perhosta", "vanhojen käytäntöjen tarkastelu nykypäivän valossa" - eivätköhän nämä ole ne vallitsevat käsitykset tavallisten ihmisten keskuudessa.

30.1.2013 10:55  Timo

Terve! Antti
Vaikean valinnan edessä olet,mutta anna Antti olla.Elä lähde enää valittamaan.Sympatiat ovat Antti kaikilla sinun puolellasi.Joku piti jupakassa tuomita ja se kohdistui nyt sinuun lämminhenkiseen Anttiin.Et olisi kansanedustaja jos sinut olisi tämän takia hyljätty.Annan asian olla ja kun asista kuluu aikaa niin ei sitä enää kukaan muista.Hyvää jatkoa.

30.1.2013 10:57  PV

Jos käräjäoikeus tuomitsee väärin, pitää siitä tietenkin valittaa. Ei kukaan selvästi syytön asiaa tähän jätä. Tietenkin, jos on epäilys, että on tehnyt lain mukaan väärin, vaikka moraalisesti ko. teko olisikin ollut sallittu, kannattaa nuolla haavat ja jatkaa eteenpäin eikä turhaan kuormittaa kallista, oikeudenmukaista ja luotettavaa oikeuslaitostamme.

30.1.2013 10:59  Frank

Älä lässytä! Rikos mikä rikos. En minäkään tiennyt että ajoin kuuden kympin rajoituslaueella, etenkin kun katselin koko ajan mistä kohtaan sitä nyt piti kääntyä vasemmalle, kun sain sakot 20km ylinopeudesta. Minun epäiltiin vielä paenneen poliisia, jonka kyllä huomasin juuri käännyttyäni.
Minusta antaisit paremmman kuvan itsestäsi, kun myöntäisit virheesi, nyt sinusta jää ikuisen lurjuksen kuva kansalle. Kerrankin tässä valtiossa oikeus on toteutunut. Tuomio vain jäin näin pieneksi, kun luultavammin kaikki asiat ei olleet tarpeeksi selkeitä.

30.1.2013 11:10  Finland Inc.

Toivoisimme lisää mietteitä siitä miten vaalirahoituksen avoimuutta voidaan jatkossa lisätä.

30.1.2013 11:32  Jutta

On hienoa, että hyvä-veli -meininkiin ollaan nyt Suomessa puuttumassa. Ei voi mielestäni vedota siihen, että tavallinen käytäntö on ollut jotain. Rikos on rikos, jos se on lainvastainen. Moottoriteilläkin on ihan tavalliseksi käytännöksi muodostunut ylinopeuden ajaminen, vastuu vaan pitää sitten kuljettajan kantaa jos tutka sattuu kohdalle.

Adoptioprosessin keskeytymisestä olen erittäin pahoillani. Se ei ole mielestäni oikein. Voimia siihen asiaan!

30.1.2013 11:41  Nina naskali

antti ja satu, olen niin pahoillani adoptiosta jo yli vuoden. Kiitos, kaikesta mitä olet tähänasti tehnyt ja tukenut. Tästä noustaan ja jatketaan.
ystäväsi nina

30.1.2013 11:58  Heikki Härmä

Kansan Edustaja Kaikkonen

Kun muistelen aikaa ennen Sinua, keskustapuolueella oli ykkösnyrkkinä Paavo Väyrynen.
Kansan sisällä kulki kortsumainos, että käytä tätä, ettei tulis väyrysiä.

Uskon, että Sinua harmittaa.
Siinä olet rehellinen.

30.1.2013 12:01  Minna Saaristo

Voimia teidän perheelle !!! <3

30.1.2013 12:09  Juha

Mielestäni olet ottanut koko mediahässäkän ansiokkaasti ja kypsästi vastaan. Et ole vaiennut vaan olet tuonut oman näkemyksesi avoimesti esiin.

Monen muun tavoin minäkään en näe sinua mitenkään rikollisena, mutta joskus oikeus päättää eri tavalla kuin maalaisjärki sanoo.

Asiat muuttuvat ja vahingoista opitaan.

Perheellenne toivon onnea tulevaisuuteen ja toivottavasti saatte adoptioprosessin uudelleen vauhtiin mahdollisimman pian!

30.1.2013 12:10  erkki

oikeus teki päätöksen ja sen kanssa pitää elää.
nyt on aika tehdä johto päätös.

30.1.2013 12:20  Juha

"En ole ollut tietoisesti mitään rikosta tekemässä."

Kummallista, että meikäläistä ihan yhden taloyhtiön hallituksen pj:nä vaivasi vastuun tunne.

30.1.2013 12:28  Nuattamias

Voimia Sinulle kestää näitä koettelemuksia. Toivon, että saat näyttää valtiomiestaitosi ja pystyt unohtamaan tämän turhauttavan vaiheen elämässäsi. Muistelkaamme miltä on tuntunut entisiltä valtiomiehiltämme heidän joutuessaan sotasyyllisyystuomioita kärsimään vankilaan. - Ferrum in igne temperavit - tulessa teräs karkaistaan.

30.1.2013 12:37  Kurko

Näin tehtiin Kaikkosesta konna ja rikollinen. Vastaavia tuomioita saa mm. raiskauksista, pahoinpitelyistä, pedofiliasta ja muusta toiminnasta, vähän käräjäoikeudesta riippuen. Itä-Suomessa voi päästä vähemmälläkin.

Tympii sekin, että Hesarin lynkkaajatoimittajat saivat tahtonsa läpi.

Minä en koskaan ole äänestänyt Kepua, mutta taidan Kaikkosen tapauksessa tehdä poikkeuksen jos tilaisuus aukeaa.

Pahoitteluni Kaikkoselle tästä farssista, jonka lehdistö ja oikeuslaitos on järjestänyt. Tsemppiä ja lippu salkoon, olet seuraavien vaalien ääniharava!

T. Kurko

PS: ketä oikeasti tämä vaaliraha-asia edes kiinnostaa?

30.1.2013 12:47  Maukka

Niinpä niin. Tämä oli kyllä ihan odotettavissa. Ja tosiasiahan on, että Nuorisosäätiö tuo kaikki puolueeseen kuuluvat asumaan asuntoihinsa junttilasta.

30.1.2013 13:18  Pyry

Tämä on ajan henki, sääntöjä muutetaan huutoäänestyksellä kesken pelin. Lopputulos on tietenkin käsittämätön ja kohtuuton.

30.1.2013 13:24  Vekkuli

No, joku mattimeikäläinen olisi saanut vankeuden kovennettuna ja hiukka suuremmat korvaukset kontolleen, eikä siinä olisi selittelyt auttaneet.

30.1.2013 13:27  AN Tuusula

"Se, mikä vielä viime vuosikymmenellä oli tavallinen käytäntö, ei ole enää yhtä hyväksyttävää. Näitä vanhoja käytäntöjä on nyt tarkasteltu uusien, tämän ajan silmälasien läpi. Se on ollut ongelmallista niiden kannalta, jotka on nostettu tikunnokkaan."

Noin se on mainiosti kiteytetty. Yksilö voi joskus jäädä rattaisiin sillä okeuden kuuluu tietyssä mielessä olla sokea. Vakiintunut käytäntö ei voi vapauttaa vastuusta.

"Onnettominta tässä on, että adoptioprosessimme keskeytettiin aivan kalkkiviivoilla. Tätä on mahdoton vieläkään hyväksyä."

Tätä ei pidäkään hyväksyä. Adoption olisi oltava kaikissa tilanteissa yksilöihin käyvää harkintaa. Nyt muodot ja kaavat sivuutti pääasian. Todella ikävää.

30.1.2013 13:31  Laki ja järjestys

Hyvä että oikeus toteutui.

30.1.2013 13:38  jamppa

Ehdoton tuomio olisi ollut minusta oikea rangaistus.
Keskustalainen ei tunne koskaan olevansa syyllinen.

30.1.2013 14:39  Salla

En ota kantaa oikeuden päätökseen, mutta olen hyvin pahoillani perheenne puolesta adoptioprosessin kariutumisesta.

Terveisin Myös tahattomasti lapseton :'(

30.1.2013 14:39  Tommi

Maailma on muuttunut, ja jonku pitää aina uhrata uuden ajan kynnyksellä - jotta vanhasta päästään eroon.

Olen pahoillani puolestasi ja toivon jaksamista. Totisesti on ammuttu tykillä perhosta. Toisaalta kuitenkin erityinen huomioi kohdistuu nyt ja tulevaisuudessa julkisiin (polittisiin ja liiketaloudellisiin) vaikuttajiin.

Erityisen pahoillani olen tuosta adoptioasiasta. Voimia Sinulle ja puolisollesi. Elämä jatkuu, enkä usko että annatte periksi :)

30.1.2013 15:02  Pertti

Aiheuttamansa vahingot pitää korvata. Sinänsä se olisi tässä tapauksessa riittänyt tuomioksi, kun ottaa huomioon, ettei asianomainen itse juurikaan hyötynyt rahallisesti.

Maan tapa tarkoittaa, että kirjoitettuja sääntöjä katsotaan läpi sormien. Lapsillakin yleisin selitys on, että kun muutkin. Suoraselkäisyyttää vaatii ottaa asioista selvää ja tehdä kuten on oikein, ei kuten aina ennenkin on tehty.

Adoptioprosessin kaatuminen on todella valitettava asia. Sitä ei enää voi korjata, mutta ainakin voisi myöntää tehneensä virheen ja korvata aiheutetut vahingot.

30.1.2013 16:39  Tuulen Kuiskaus, tahattomasti lapseton

Olen niin pahoillani puolestanne adoptioprosessin keskeytyksen vuoksi.

Oikeuden päätökseen en ota kantaa, koska prosessia en ole seurannut.

30.1.2013 17:01  Emilii Dove

Minäkään en ota kantaa oikeuden päätökseen, mutta adoptioprosessiin kyllä. Siitä on tehty liian vaikeaa ja siksi sijaissynnytykset pitäisi ehdottomasti sallia myös Suomessa.

30.1.2013 17:42  Veronmaksaja Tuusulasta

Meidän yhteiskunnassamme on lakeja, sääntöjä ja ohjeita. Tässä tapauksessa edellämainittuja on rikottu ja siitä on rangaistus annettu. Itse tuomio on varsin vaatimaton hyötyyn nähden. Oli hyöty sitten tullut tietoisesti tai ei.

30.1.2013 17:43  Surumieli

Olen surullinen adoptioprosessin keskeytymisestä , itkin , kun kuulin asiasta , sillä aivan varmasti olisitte sinä ja Satu olleet hyviä vanhempia , hirveä vääryys tehty teille.Olet Antti rehellinen mies , aivan varmasti et ole tahallasi tehny mitään väärää , jaksamista sinulle , kyllä sinä selviät , sinulla on runsaasti tukijoita .

30.1.2013 17:55  isoäiti

Ei tässä kuitenkaan mitään henkirikosta ole tapahtunut, aivan liian suuret mittapuut saanut tämä asia julkisuudessa ja rangaistusta jo sekin. Oisitte varmaan olleet hyvät ja rakastavat vanhemmat ja kasvattajat jollekkin onnettomalle lapselle. Epäoikeudenmukaista kun on paljon lapsia jotka eivät ole turvassa omassa kodissaankaan julmilta vanhemmiltaan ja teiltä evättiin adoptio.

30.1.2013 19:35  Aila Wallin

Yksi kaikkien puolesta.

30.1.2013 19:40  Juha V

Valitettavasti väärä puolue ja en monestakaan asiasta ole ollut kanssasi samaa mieltä eli en tule sinua äänestämään. Silti olen sitä mieltä että lakien rikkomisesta rangaistus määritellään oikeudessa, olisi täysin kohtuutonta vaatia muita rangaistuksia kuten eduskunnasta erottamista. On siellä muitakin tuomittuja. Rangaistuksen oikeutuksesta luotan oikeuteen, koska itse en tunne asiaa. Muulta osin sinä olet varmasti pyörityksessä rangaistuksesi saanut ja vielä enemmän tuon adoptioasian osalta. Se oli epäreilu asia, mutta varmaan lähinnä prosessin epäonnisen ajoituksen suhteen. Toivottavasti asiat järjestyvät jotenkin. Voimia.

30.1.2013 21:19  I. Hyttinen

Voimia, siunausta ja kaikkea hyvää!! Toivon ja uskon, että kestät tämän kaikkien aikaisempien vuosien taakan kannon. Jälkiviisaat vievät maan perikatoon. Olet hieno! T. Kokoomusta äänestävä Ilkka

30.1.2013 21:27  Päivi

Tsemppiä sinulle ja perheellesi!

30.1.2013 21:50  Tuija

Ensinnäkin iso hatunnosto sinulle siitä kuinka suoraselkäisesti ja kärsivällisesti olet jaksanut suhtautua asiaan koko prosessin ajan, se ei varmasti ole ollut aina helppoa. Näidenkin täällä olevien kommenttien perusteella vaikuttaisi siltä että sinulla on kansan tuki takanasi, puoluekantaan katsomatta!

Tuntuu todella väärälle se, miten sinua on julkisuudessakin riepoteltu ja etenkin adoptioprosessin keskeytyminen.

En ihmettele mikäli olisit saanut tarpeeksesi yhteisten asioiden ja etujen ajamisesta ja yhteiskunnan rakentamisesta paremmaksi ja päättäisit jättää politiikan. Tosin toivon ettet sitä tee vaikka en keskustan kannattaja olekaan - se olisi suomalaisille iso menetys.

Toivon sinulle jaksamista ja todella, todella toivon sydämeni pohjasta että saisitte vielä uuden mahdollisuuden adoptioasiassa.

30.1.2013 22:11  vanha heikki

ikävintä asia on satu taiveaholle jonka olen tuntennut yli 10 vuotta, sillä tiedän että satu kärsii surua ja murhetta tämän vaaliraha kohun takia .minusta tässä on ehkä käynnyt niin että ehkä uskaltannut sillon nuorena politiikkona asettua keskusta puolueen yleistä linjaa vastaa, vaan hyväksyit vaalirahatuen, sillä jos olisit tiukasti 2000 luvun alussa tuominnut säätiöiltä ottetaavaa tukea vastaan niin muut vanhemmat politiikot olisi ehkä alkanneet vastustamaan sinun poliittista uraa ja ehkä et olisi koskaan päässyt kansanedustajaksi. hyvä esimerkki on veikko vennamo joka erotettiin keskusta puolueesta kun alkoi kritisoimaan väärin käytöksiä niinkun salaputki juttua ja kaljakallio juttua ja eduskunnan suurta lahjus juttua, kehoitan sinua lainaamaa ja lukemaan veikko vennamon kirjat lainastosta ja varmaankaan ajatellut miten suuren kohun tämä aiheuttaa, eli teit nuoruuden kokemattomuuttasi pahan virheen kun otit vaaliraha tukea. oletko harkinnut uskoon tuloa eli että alkaisit osallistumaan uskon kokouksiin, usko auttaa sinua ja satu kestämään vaikeudet

30.1.2013 23:06  Tiina

Onpa ollut monen moista kommenttia. Ihan kamala häly miltei tyhjästä. Tosi pahoillani teidän molempien puolesta. Koittakaa jaksaa...ja jaksattehan te!!! <3

Toi adoption peruuntuminen on kyllä kaikkein surullisinta ;(

Elämä kuitenkin jatkuu ja te tiedätte kuin se parhaiten tapahtuu. Tsemppiä!

terveisin: *varmasti Anttia jatkossakin äänestävä*

31.1.2013 2:06  Kai

Antti älä valittele tuomiosta unohda koko juttu.

Adoptioviranomaisten kimppuun uudestaan vaan, se ei saa jäädä tuohon. Kaikki peliin, adoptio on pitkä prosessi kaikille ja teille toivottavasti onnistuu ennen pitkään. On niitä muitakin vedätetty 10-0 adoptioprosessin yhteydessä, jos lainsäädäntö on esteenä sitä on muutettava.
Teistä tulisi ihan hyvät vanhemmat ja maailma on täynnä lapsia vailla aikuisia. Suomeen tulee tällä haavaa vähän adoptiolapsia, mutta nuo asiat voivat muuttua nopeastikin.

31.1.2013 9:38  Reijo Moisio

Ei kannata sitten mennä valitusten tielle. Nyt asia unohtuu lähes iäisesti viikon sisällä, mutta jos valittaa, niin kyllä ainakin media pitää huolen siitä, että asiaa taas revitään. Kiinnostaako sitten ketään vai ei.
En teitä tunne muuten kuin Sipoon Sanomien harvoista kirjoituksista ja kannanotoista. Järkeviä ovat olleet.

31.1.2013 10:01  Masa Moukari

Saamasi tuomio perustui Suomen Lakiin, ei kai siinä sen kummempaa?
En ole koskaan ollut minkään puolueen jäsen, en tunne sinua, enkä ole kannattajasi,
MUTTA: Tuo adoptioasia on ihan perkeleen väärin! Siis se, että sinä ja vaimosi ette saaneet jatkaa adoptioprosessia.

Kun näkee millaisia ihmisiä hyysätään tekemään lisää lapsia, ilman, että vanhemmilla on yhtään mitään edellytyksiä selvitä vanhemmuudesta, niin kyllä närästää! Tarkoitan esimerkiksi huumeiden käyttäjiä, "lapsivanhempia", vankila-asukkeja jne.
Ehkä teidän kannattaa käynnistää adoptioprosessi uudestaan, nyt kun tuo oikeusjuttu on ohi.

Tämä on ihka ensimmäinen kerta, kun kannustan ketään poliitikkoa jaksamaan!

31.1.2013 10:53  Jani

Ei kannata selitellä vaan myöntää reilusti, että väärin on tehty ja myös tiedytty että tehtiin väärin. Se että on maantapa ei poista sitä tosiasiaa, että karille mentiin ja lujaa.

http://www.city.fi/yhteisot/blogit/mikkosalasuo/123066/

31.1.2013 13:54  vanha heikki

hei antti, sen veikko vennamon kirjan nimi on kulissien takaa. kannattaa lainata lainastossa ja lukea. oletko muuten lukennut jo toimi kankaaniemen uuden blogi kirjoituksen tietokoneelta, vaalirahatuomiot isku politiikoille ja puolueille. olet varmaan samaa mieltä toimi kankaaniemen kanssa siitä kun toimi kankaanniemi sanoo uudessa blogi kirjoituksessa että tuomiot on kyllä aika kovat, toimi kankaanniemen blogi kirjoitukset on muuten aika hyviä aina joten kannattaa lukea ja vastata toimi kankaanniemen blogiin. joku matti jalangin oli kirjoittannut toimi kankaaniemen blogiin että presidentti tarja halonen sai 2005 urheilu opistosäätiöltä vaali tukea ja samana vuonna nimitti laamanniksi markku pohjolan käräjä oikeuteen joka juuri tuomittiin vaalirahojen myöntämisestä vastoin sääntöjä. voin sinulle lohdutukseksi sanoa että jos ei viime päivät ole mukavia sinulle eikä keskustapuolueelle, niin ei ne ole olleet mukavia sosiaalidemokraateillekkaan, eikä jutalle, jutta urpilainenkin on herkkä ja hienotunteinen ihminen. onneksi sdp puolue sihteerillä oli hengistä kestävyyttä tulla julkisuuteen televisio kameroiden eteen antamaan lausunnot ja mielipiteet sdp urheiluopisto säätiö tuomioista.

31.1.2013 14:02  Lakimies

Käräjäoikeuden tuomio on näillä tiedoilla varmasti ihan oikea ja perusteltu. Kauan jatkunut lainvastainen ja väärä maan tapa ei mitenkään oikeuta tekoja. Eri asia sitten, onko tämä henkilöihin mennyt ryöpytys ja julkisuus ollut kohtuullista yksilön kannalta. Pitää muistaa, että oikeus ei päätä onko ihminen hyvä tai paha, rikollinen tai moraaliton. Oikeus arvioi täyttääkö tietty teko tai sarja tekoja rikoslain tunnusmerkistön.

Adoptioprosessin keskeytyminen tai päättyminen on helvetin väärin ja siitä tunnen suurta myötätuntoa Anttia ja Satua kohtaan. Ihan niin kuin ihmisen pitäisi olla täydellisen nuhteeton, jotta voisi tarjota lapselle rakkautta ja vanhemmuuden. Minäkin toivon teille jaksamista ja että saisitte uuden mahdollisuuden. Tsemppiä!

31.1.2013 14:16  Hilkka-Mari

Antti, olet olosuhteiden uhri.
Olet toiminut niin kuin on maan tapa. Voimia sinulle ja uskon, että kohdallenne jostain ilmestyy pieni ihminen, joka tarvirsee hellää huolenpitoanne.
Elämä ei tähän pääty, teillä vielä paljon hyviä asioita elämässänne.
Iloa ja valoa arkeen!

31.1.2013 20:29  Michael Perukangas

Suomen vähäväkisyys kompensoi sen, että meillä eliitti ei ole koko ikäluokka käynyt samaa koulua kuten vaikka Iso-Britanniassa. Tämä on mitä rohkaisevinta: meillä voi päästä ministeriksi asti vaikka emäntä tai sikafarmari, ja demokraattisen edustavuuden ja osallistumisen kannalta tämä on rohkaisevaa ja upeaa.

Toki täälläkin vaikuttajat tuntevat toisensa, ja onkin palkitsevaa tämmöisellekin harrastelijalle kuin vaikka minä, tuntea henkilökohtaisesti joitakin ministereitä ja lukuisia kansanedustajia. Pidän tätä mahdollisuutta verkostoitumiseen rohkaisevana merkkinä, yhteiskuntamme avoimuuden osoituksena: täällä tie on avoin huipulle asti, jos vain osaa pelata oikein. Ja viitsii. Ja mikä kai vieläkin tärkeämpää, täällä päättäjät ovat oikeasti yhden puhelinsoiton päässä. Ellei sitten se Arhinmäki ole vaihtanut kännynumeroaan kun hänestä tuli ministeri...

Sinä pelasit peliä, tunnetuin seurauksin. Pelin nimi oli Maan tapa. Et ole ensimmäinen, joka on tätä peliä pelannut etkä ole pelin sääntöjä keksinyt. Politiikka kuuluu lähimuistin alueeseen, tästä on sekä ristiinnaulinta että lopulta varmasti tulevat armahduskin osoituksena. Sinua on turha nostaa yksin syntipukiksi ja tehdä varoittavaa esimerkkiä muille päättäjille, sillä poliitikko kyllä osaa kääntää häpeäpaalunkin voitokseen. Löydät omasta puolueestasikin rohkaisevia esimerkkejä. Nosta vaan pää pystyyn, Kanki, ruoto onkin jo valmiiksi suorana!

5.2.2013 19:08  MarkkuPy

Sinulle ja vaimollesi toivon valoisaa tulevaisuutta. Toteutukoon toiveenne. Olette vielä nuoria ja tulevaisuus on teidän. Rohkeutta ja intoa työhönne.


Kommentoi kirjoitusta


Nimi:*

Kotisivun osoite:

Sähköpostiosoite:

Lähetä tulevat kommentit sähköpostiini